چهار اصل مهم در بازاریابی
یکی از موارد مهم و بسیار تاثیرگذار در اصول تجارت این است که بازرایابی شما باید به صورت اصولی باشد. نحوه بازریابی و فروش محصول یکی از دغدغه های مهم بسیاری از افراد در حوزه ی تجارت است. چهار اصل مهم در بازاریابی که تاثیر فوق العاده ایی دارد را در این مقاله به شما معرفی میکنیم. چرا بازایابی مهم است؟ و اگر بازاریابی انجام نشود چه اتفافی می افتد؟
بر همه این موضوع آشکار است که هر شرکت و کارخانه ی تولیدی برای اینکه محصول خود را بفروشد باید بازاریابی اصولی و مناسب داشته باشد و اگر روزی از این موضوع چشم پوشی کند مطمئنا با شکست در کار خود مواجهه خواهد شد.

اصول بازاریابی یا برندسازی

  • اولین نکته در بازاریابی اصولی این است که شما روی چه محصولی کار می کنید به عبارت دیگر یعنی حوزه ی فعالیت شما چیست؟ توی چه حوزه ای دارید برندسازی میکنید اصطلاحا product شما چیست؟ محصول خود را باید در اولین نکته خوب بشناسید.

انتخاب محصول در تجارت

  • نکته ی دوم  باید جامعه هدف خود را خوب بشناسید. ببینید این محصول شما مناسب چه افراد و اقشاری می باشد. به طور مثال شخصی که در حوزه عسل کار می کند باید بداند که عسل را می خواهد به صورت خرد فروشی کار کند یا عمده در این دو حالت جامعه هدف کاملا متفاوت خواهد بود بنابراین نوع تبلیغات، نوع بازاریابی، نوع تولید محتوا کاملا فرق دارد. بنابراین جامعه هدف خود را به عنوان اصل دوم خوب شناسایی کنید.

جامعه هدف

  • اصل سوم قیمت هست. شما باید قیمت های داخل بازار، قیمت های خودتون و قیمت رقبا را کامل اطلاع داشته باشد. به طور مثال اگر یک نفر با شما تماس بگیرد و قیمت بخواهد شما به طور مثال می گویید 100 تومن و اگر گفت که من قیمت کمتر از 50 هم سراغ دارم باید در لحظه بدانید آیا درست می گوید یا نه. زمانی شما می توانید این موضوع را تشخیص دهید که قیمت های داخل بازار را بدانید. اگر اطلاعات دقیقی از قیمت داشته باشید می توانید به موقع تخفیف بدید یا قیمت را تغییر دهید تا فروش بیشتری داشته باشید.

قیمت در بازار

  • اصل چهارم تبلیغات، ترویج و توسعه بازار شما هست. باید بدانید چه جوری روی محصول و برند، بازاریابی و تبلیغات انجام دهید.

تبلیغات در تجارت

این چهار اصل را اگر به درستی انجام دهید بازاریابی خوبی خواهید داشت و پیشرفت چشم گیری در پی آن رخ می دهد.

در گروه مشاورهی تجارت نیکو سعی شده است که تمام موضوعات مربوط به تجارت و بازاریابی و فروش را توضیح داد تا در ادامه شاهد پیشرفت تجارت شما همراهان گرامی باشیم.