اصول تجارت و دانستن آن یکی از مقدمات ورود به تجارت می باشد. کسب درآمد زیاد بدون فراگیری اصول اولیه آن بی معنی و توقعی بیجا است. اما در تعریف ما یعنی مجموعه تجارت نیکو اصول تجارت چیست؟ آیا شما این اصول را می دانید؟

در تعریف ما تجارت 3 اصل دارد:

  1. دسترس پذیری
  2. اعتماد سازی
  3. قیمت

هرکدام از این اصول توضیحات و تعاریف خاص خود را دارد که می توان برای آنها ساعتها سخن گفت.

در این مقاله به اختصار به تعریف آنها می پردازیم و در مقالات بعدی بصورت کامل هر کدام را شرح خواهیم داد.

دسترس پذیری در تجارت

دسترس پذیری اصل اول تجارت

یکی از سوالات اولیه شما این است که برای تاجر شدن از کجا شروع کنیم؟

در شروع تجارت باید در مسیر خریداران قرار بگیرید و این همان دسترس پذیری است.

دسترس پذیری یعنی اینکه اولاً خودتان را در همه جا نشان دهید، ثانیاً در هر زمانی که مشتری بخواهد، حضور داشته باشید.

آیا می شود با توجه به محدودیت های جغرافیایی و زمانی، در همه جا حضور داشت؟

آیا می توان در زمانهای مختلف آماده و حاضر بود؟

ما می گوییم می شود. با استفاده از ابزار اینترنت، محدودیتهای جغرافیایی و زمانی برداشته می شود.

کافیست شما محصولتان را در یک وب سایت که در صفحات اول گوگل قراردارد معرفی کنید، در همین حین، شماره های تماس و دیگر راههای ارتباطی خود را در سایت قرار دهید و همیشه پاسخگوی تلفن خود باشید.

به همین سادگی اصل دسترس پذیری را رعایت کرده اید.

برای داشتن وب سایتی قدرتمند به گونه ای که در صفحات اول گوگل جایگاه داشته باشید، حتما از تیم تجارت نیکو مشاوره رایگان بگیرید.

اعتمادسازی در تجارت

اعتمادسازی اصل دوم تجارت

معنای اعتمادسازی کاملاً واضح است.

برای داشتن یک تجارت موفق در ایران همواره این سوال را از خود بپرسید: چرا باید از من خرید کنند؟

اگر توانستید جواب این سوال را به خودتان بدهید، به همان دلیل دیگران از شما خرید خواهند کرد.

قدرت اعتمادسازی به قدری بالاست که نه تنها مردم مشتری شما می شوند، بلکه عاشق شما و دوستدار مرام شما خواهند شد.

قدرت اعتمادسازی تا آنجا زیاد است که قیمت را در گزینه سوم اصول تجارت قرار داده است.

در نگاه اول ممکن است بگویید اعتمادسازی مخصوصاً در جاییکه ما تصمیم داریم تجارت بدون سرمایه اولیه را تجربه کنیم بسیار سخت است، اما . . .

اگرچه هر انجام کاری سختیهای خاص خود را دارد اما در شروع تجارت با سرمایه کم و حتی بدون سرمایه اولیه نیز می توان راه های اعتمادسازی آسانی را انتخاب کرد.

در مقاله ای با همین عنوان یعنی اصل اعتماد سازی در تجارت به تفصیل درباره آن سخن خواهیم گفت.

قیمت اصل سوم تجارت

قیمت اصل سوم تجارت

دادن قیمت مناسب یا اصطلاحاً قیمت رقابتی یکی از اصولی است که با رعایت آن می توانید مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنید.

فراموش نکنید، اعتمادسازی مقدم بر قیمت بود، یعنی اینکه اگر شما بتوانید به خوبی اعتماد مشتریان خود را جلب کنید، بسیاری از آنها قیمت را در نظر نمی گیرند.

دادن قیمت مناسب و کمتر نسبت به سایر رقبا نیازمند داشتن اطلاعات، بررسی رقبا، تامین کننده خوب و . . . است.

از طرفی تغییرات قیمت، نبود کالا و بسیاری مسائل دیگر سبب می شود تا نتوانیم قیمت مناسبی به خریداران خود بدهیم.

اگرچه همه این موارد راهکارهای خاص خود را دارد و در جای خود به آنها می پردازیم، اما تا می توانید برروی اعتمادسازی کار کنید.

تجارت موفق

رمز تاجران موفق و آغاز یک تجارت بی نقص

برای دانستن رموز تجارت و تاجرین موفق نیاز نیست کتاب اصول تجارت بخوانید یا دروس آموزشی بیشماری در دانشگاههای کشور بخوانید.

در مجموعه تجارت نیکو، تجاری وجود دارند که مسیرهای موفق را رفته اند، گاهی موفق بوده اند و گاهی نیز شکست خورده اند.

شما می توانید آنها را به عنوان همراه خود انتخاب کنید تا شما را در مسیر تجارت راهنمایی کنند.

یکی از مزایای همراهی با این مجموعه این است که اشتباهات آنها را شما تکرار نخواهید کرد و در کنار تاجرانی هستید که مثل شما با سرمایه اندک قدم در این راه گذاشته اند.

فرم درخواست مشاوره رایگان کسب و کار

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .